fbpx

אימון בקיץ – המדריך המלא לאימון בעונה החמה

הקיץ כבר כאן ויש צורך להיערך לעונה החמה והלא פשוטה הזאת. בעוד שבחורף אין שום בעיה להתכרבל בשכבות של בגדים, עונת הקיץ מחייבת להכין את הגוף ואת הנפש לטמפרטורות הגבוהות, לשהייה הארוכה בים או בבריכה ולמראה הקיצי המצריך לא פעם עבודה לא פשוטה.

לכן אימון בקיץ הינו עניין מבורך, מאחר וכל אחד היה רוצה להציג גוף מושלם בים או בבריכה.

כמו כן, יש לזכור כי אין שום סיבה להפסיק את האימון הגופני שלכם, רק בגלל העלייה בטמפרטורות ובאחוזי הלחות.

החוכמה היא רק להתאים את האימון לקיץ ולהיזהר מהסכנות השונות הכרוכות באימון גופני עצים בטמפרטורות גבוהות.

אנו בחברת Private Coaching Online נשמח להתאים עבורכם אימון בקיץ, על מנת לאפשר לכם ליהנות מגוף בריא וחזק, ללא שום קשר למזג האוויר.

אימון בקיץ - המדריך המלא לאימון בעונה החמה

אימון בקיץ – כיצד לעשות זאת נכון?

קודם כל, חשוב לזכור כי בעונת הקיץ יש צורך להתאים את האימון למזג האוויר, מאחר ואימון עצים מידי בטמפרטורות גבוהות, עלול להוביל להתייבשות, כאבי ראש ואף להתעלפות.

לחץ הדם עלול לצנוח במהירות, דבר שעלול לעורר תחושות של בחילה, חולשה וכדומה.

לכן יש צורך להתחשב במזג האוויר ולהתאים את האימון לנסיבות בשטח.

הדבר נכון כמובן עבור כל סוגי האימונים, כולל אימוני ריצה, אימוני כוח, אימוני שחייה וכדומה.

מומלץ להתאמן בשעות הבוקר המוקדמות, או לחילופין, בשעות הערב המאוחרות, על מנת ליהנות ממזג אוויר נעים וקריר יותר.

לא מומלץ להתאמן במקום לא ממוזג במהלך שעות היום, מאחר והטמפרטורות הגבוהות עלולות להקשות על הגוף ולגרום לפציעות ולמגוון רחב של תופעות לא נעימות.

אימון בקיץ – כיצד לשמור על עצמכם?

אחת הבעיות המוכרות ביותר בזמן אימון בקיץ היא תופעת ההתייבשות. מדובר על מצב שבו הגוף נכנס למחסור בנוזלים, דבר שמוביל לעלייה בחום הגוף ולצמצום נפח הדם.

כמו כן, כדאי להכיר את התופעה של מכת חום, מצב שבו ייצור החום של הגוף גובר על היכולת שלו לסלק את החום העודף. הדבר מוביל גם כן לעלייה בטמפרטורת הגוף.

הדרך הטובה ביותר להתמודד עם שתי התופעות האלו, היא למנוע אותן מראש באמצעות שתייה מספקת במהלך האימון וכמובן הקפדה על אימון הדרגתי.

מעבר לכך, כדאי לדעת כי הגוף עלול להיכנס למצב של איבוד מלחים, בעקבות איבוד נוזלים בהזעה.

הטיפול האידיאלי ביותר בתופעה כולל שתיה של משקאות איזוטוניים, המכילים מינרלים ומלחים חיוניים.

כמו כן, יש לשים לב לאחוזי הלחות, מאחר ובימים בהם הלחות גבוהה במיוחד, מומלץ להתאמן בחדר ממוזג או לוותר על האימון.

בנוסף לכך, חשוב להקפיד על לבוש מתאים, שיאפשר אידוי יעיל של הזיעה.

אנו בחברת private coaching online מבינים את המורכבות של אימון בקיץ ונשמח לעמוד לרשותכם לצורך בניית אימון מקצועי ומותאם אישית. לקבלת ייעוץ, צרו קשר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה
קבע שיחת ייעוץ עם מאמן בחינם!