תוכנית אימון לטריאתלון אולימפי | Private Coaching Online

אימון לטריאתלון אולימפי

תכנית אימונים ומענה אישי לשאלות, 139 ש"ח לחודש

triathlon, swimming phase, grueling

טריאתלון אולימפי

139 ש"ח לחודש

לו”ז אימונים ייעודי למרחק. יעיל, מדוייק ואפקטיבי. כולל תכני העשרה מקצועיים. העומס השבועי יאפשר להגיע להישגים מצויינים מצד אחד, ושמירה על שגרת חיים תקינה מצד שני. 

  • משך התוכנית: החל מ-3 חודשים
  • ממוצע שבועי: 7-11 שעות אימון
  • שאלות לצוות האימון במייל
  • מקושרת למרכז ההדרכה

מעוניינים לשלב אימוני רכיבה וירטואליים ו/או אימוני סופ"ש יעודיים בתקופת ההכנה? פנו אלינו.

איך להתאמן לטריאתלון אולימפי

קצת על טריאתלון למרחק אולימפי

טריאתלון אולימפי הוא טריאתלון למרחקים של 1500 מטר שחייה, 40 ק”מ רכיבה על אופניים ו-10 ק”מ ריצה שהם בדיוק כפול ממרחקי טריאתלון ספרינט. טריאתלון אולימפי הוא המרחק הקלאסי של טריאתלון והוא נקרא אולימפי בגלל שזהו המרחק הרשמי למקצה הטריאתלון באולימפיאדה (באולימפיאדה אין מקצה טריאתלון ספרינט). 

בשנים האחרונות ובמיוחד לקראת אולימפיאדת טוקיו היתה התרחשות בנוגע לשינוי מקצה הטריאתלון האולימפי למרחקי הספרינט אך ההחלטה נדחתה לאולימפיאדת 2024. מרחק זה הוא הנפוץ והפופולרי ביותר בתחרויות הטריאתלון בישראל ויש כ-10 תחרויות למרחק זה, בהן יש אפשרות גם להשתתף במרחק הספרינט אך אין אפשרות להשתתף במרחקים ארוכים יותר.

אימון לטריאתלון אולימפי

איך מתאמנים לטריאתלון אולימפי

האימונים לכל טריאתלון צריכים להתחלק לאימוני שחייה, רכיבה, ריצה וכוח. למי שמתכוון להשתתף בפעם הראשונה בטריאתלון למרחק האולימפי, מומלץ כמובן להגיע למרחק התחרות של כל אחד מענפי הטריאתלון בנפרד. באופן כללי בתחרויות סיבולת ארוכות לא מומלץ לבצע את כל מרחקי התחרות כאימון לפני האירוע עצמו אלא להעלות בהדרגתיות את העומסים. 

לספורטאים המנוסים טריאתלון אולימפי יכול להיות מהיר מאוד ולכלול הרבה אימונים גם מעבר למרחקי התחרות. בתוכניות למתחילים ננסה לאורך התוכנית להעלות בעדינות את המרחקים וגן לשלב אימוני החלפה הכוללים שני ענפים לפחות, אחד אחרי השני ברצף. שתי יחידות מכל ענף בשבוע הם המינימום על מנת לראות התקדמות הדרגתית ונכונה, ועדיף לחלק את העומס על יותר אימונים מאשר לעשות פחות אימונים אבל יותר ארוכים.

מהו זמן טוב לטריאתלון אולימפי?

תוצאה טובה לטריאתלון למרחק אולימפי תלויה קודם כל במסלול וברמת המתחרים. להבדיל מהרוב המוחלט של ענפי הספורט, לא קיים באמת שיא עולם בטריאתלון מאחר וכל מסלו להוא שונה לחלוטין והתנאים משפיעים מאוד על התוצאה. הזמנים של המתחרים הטובים בעולם הם כ- 1:45 שעות המחולקים לכ- 16 דקות שחייה, 55 דקות רכיבה ועוד 30 דקות ריצה.

תוצאה טובה עבור חובבן בתחרות סטנדרטית היא פחות מ- 2:30 שעות, אך כמובן שיש חובבנים מסיימים בזמנים גם יותר מהירים מזה. חלוקה ממוצעת של טריאתלון אולימפי בתוצאה של 2:30 שעות היא 30 דקות שחייה, 1:15 שעות רכיבה ועוד כ- 45 דקות ריצה.

טריאתלון באולימפיאדה

בשנת 2000 נכנס הטריאתלון לראשונה לאולימפיאדה באולימפיאדת סידני ומאז התקיים הטריאתלון באולימפיאדות באתונה, בייג’ינג, לונדון וריו. מרחק הטריאתלון באולימפיאדה הוא כאמור 1500 מטר שחייה, 40 ק”מ רכיבה על אופניים ועוד 10 ק”מ ריצה.
בשנת 2000 ניצחו: סיימון ויטפילד ובריגיטה מקמהון
בשנת 2004 ניצחו: האמיש קרטר וקייט אלן
בשנת 2008 ניצחו: יאן פרודנו ואמה סנואוסיל
בשנת 2012 ניצחו: אליסטר בראונלי וניקולה ספיריג
בשנת 2016 ניצחו: אליסטטר בראונלי וגוון יורגנסן

בשנת 2016 היה רון דרמון לישראלי הראשון שהשתתף באולימפיאדה בענף הטריאתלון ולשנת 2020 מועמדים שני ישראלים להעפיל לאולימפיאדה – האחים שחר ורן שגיב אשר צברו נקודות בסבב העולמי.

אולי יעניין אתכם גם: הכנה לספרינט טריאתלון

כל מה שצריך לדעת
כדי להיות ספורטאי טוב יותר

ריצה · רכיבה · דואתלון · איש ברזל · אולטראמן · אולטרא מרתון

כללי

Carbs vs Fat

בזמן מאמץ השרירים שלנו ניזונים מפחמימה (גליקוגן) ושומן. יחסי הכוחות ביניהם תלויים ברמת המאמץ וברמת היעילות שבה הגוף שלנו יודע לנצל שומן.  נתחיל מהראשון כי זה פשוט. ככל שרמת המאמץ

ספורטאי בהבעת נצחון והצלחה
כללי

הצלחה בניסיון הראשון

השבוע ערכנו מספר מבחני שדה פרקטיים. הסיבות הברורות כמובן. בין אם להבין מה הצלחנו להשיג בתהליכי השיפור האחרונים או להבין היכן צריך לשים את המיקוד בשבועות הבאים. מובן מאליו שנדרש

כללי

קביעת מטרות ריאליות

לא מעט ספורטאים שואלים את עצמם מה אני עושה מחר. מצוין, חשוב להתלבט מה יעשה אותם טובים יותר. אחרים המסתכלים רחב יותר שואלים את עצמם מה תהיה הדרך הטובה ביותר

גלילה למעלה
קבע שיחת ייעוץ עם מאמן בחינם!

רוצה להימנע מפציעות בריצה?
לשפר את היעילות?
לדעת אילו אימוני כח יקדמו אותך?