ישראמן - תוכנית אימון למקצה החצי והמלא | תום מרמרלי | און-ליין

אימון לישראמן

כדי להגיע לתחרות הכי מאתגרת הכי מוכנים שאפשר

אימון עד לישראמן ב-99 ש"ח לחודש

מקצה חצי

מתחילים

מחיר השקה 99 ש"ח
לחודש

להגיע לקו הסיום עם חיוך, תוך שליטה בתחרות.

תכנית אימונים המותאמת במיוחד עבור ספורטאים שלהם זהו המפגש הראשון עם האתגר

  • משך התוכנית: 16-40 שבעות
  • ממוצע שבועי: 10 שעות אימון
  • שאלות לצוות האימון במייל
  • מקושרת למרכז ההדרכה

רמת ביניים

מחיר השקה 99 ש"ח
לחודש

קפיצת מדרגה בכל המקצועות, חיזוק הנקודות החלשות והבאת הנסיון לידי ביטוי

שיפור הישגים בחצי איש ברזל

  • משך התוכנית: 16-40 שבעות
  • ממוצע שבועי: 11 שעות אימון
  • שאלות לצוות האימון במייל
  • מקושרת למרכז ההדרכה

רב ברזל

מחיר השקה 99 ש"ח
לחודש

איש ברזל מנוסה שלא מתכוון להשאיר שום דבר על המסלול.

לא לבעלי לב חלש.

  • משך התוכנית: 16-40 שבעות
  • ממוצע שבועי: 14 שעות אימון
  • שאלות לצוות האימון במייל
  • מקושרת למרכז ההדרכה

בטח יש לך שאלות... השאירו פרטים ונחזור אליכם עם כל התשובות​

מקצה מלא

מתחילים

מחיר השקה 99 ש"ח
לחודש

להגיע לקו הסיום עם חיוך, תוך שליטה בתחרות.

תכנית אימונים המותאמת במיוחד עבור ספורטאים שלהם זהו המפגש הראשון עם האתגר

  • משך התוכנית: 16-40 שבעות
  • ממוצע שבועי: 13 שעות אימון
  • שאלות לצוות האימון במייל
  • מקושרת למרכז ההדרכה

רמת ביניים

מחיר השקה 99 ש"ח
לחודש

קפיצת מדרגה בכל המקצועות, חיזוק הנקודות החלשות והבאת הנסיון לידי ביטוי

שיפור הישגים בחצי איש ברזל

  • משך התוכנית: 16-40 שבעות
  • ממוצע שבועי: 15 שעות אימון
  • שאלות לצוות האימון במייל
  • מקושרת למרכז ההדרכה

רב ברזל

מחיר השקה 99 ש"ח
לחודש

איש ברזל מנוסה שלא מתכוון להשאיר שום דבר על המסלול.

לא לבעלי לב חלש.

  • משך התוכנית: 16-40 שבעות
  • ממוצע שבועי: 18 שעות אימון
  • שאלות לצוות האימון במייל
  • מקושרת למרכז ההדרכה

בטח יש לך שאלות... השאירו פרטים ונחזור אליכם עם כל התשובות​

5stars

“אני פשוט מרגיש שאני מדוייק ואני באמת רואה את עצמי ממשיך להתאמן לטווח רחוק בשביל להשיג תוצאות

אני מאוד ממליץ על תום באופן מקצועי והנושא מאוד מתאים לי ומסתדר לי, אני ממליץ לקחת תוכנית לדרך ארוכה שתביא אתכם לתוצאות”

ניסן בן עמרם

5stars

“בגיל 40 החלטתי לעשות מהפך, ירדתי 50 קילו במשקל הפסקתי לעשן והתחלתי לעשות טריאתלונים

העלתי את ה-FTP שלי בשנה וחצי מ-280 ל-350, זכיתי במקום שלישי באליפות הארץ בנג”ש

אני ממליץ מאוד על תום כמאמן המקצועי והטוב ביותר בתחום”

גדי שניידר

5stars

“השיפור המתמיד ונטול הפציעות רק הולך וגובר וזה תודות להידבקות שלי לתוכנית האימונים המדוייקת של תום.

לפני שהצטרפתי לתוכנית לא תיארתי לעצמי שאוכל להגיע להישגיות שאני חווה כיום וללא ספק זה תודות לטיפול המקצועי והמסור של תום”

אמיר וגנשטיין

ידע זה כוח. למדריך הכוח לספורטאי סיבולת - חינם!​

איך להתאמן לישראמן

על התחרות

תחרות הישראמן מתקיימת מדי שנה בסוף חודש ינואר באילת משנת 1999 במהדורות שהשתנו לאורך השנים וב-8 שנים האחרונות מפיקה אותו חברת שוונג שעושה עבודה מצויינת והביאה לגידול משמעותי מאוד בכמות המשתתפים לאורך השנים כך שבשנת 2020 השתתפו מעל 1300 ספורטאים. בתחרות הישראמן ישנם גם מקצה חצי איש ברזל וגם מקצי שלשות בהם ניתן להתחרות כשלשה כאשר אחד שוחה אחד רוכב ואחד רץ. תחרות הישראמן היא תחרות איש הברזל היחידה בישראל מאז ומתמיד ומאופיינת במסלול ייחודי וקשוח מאוד ונחשבת לאחת מתחרויות איש הברזל הקשות בעולם.

במקצה המלא בדרך כלל משתתפים כ-150-200 ספורטאים שזהו מספר נמוך יחסית בהשוואה למשל לאוסטריה בה משתתפים מעל 300 ישראלים מדי שנה. הסיבה לכך נעוצה בקושי המסלול ובכך שבדרך כלל מתאמנים של פעם ראשונה מעדיפים מסלול קל יותר ולכן בוחרים באירופה. להבדיל מתחרויות אחרות בעולם אחד היתרונות הבולטים של הישראמן הוא העניין הכלכלי מאחר והוא כאן אצלינו ולא מצריך טיסה ומלונות בחו”ל.

קרא עוד במדריך המלא לאיש ברזל

רוכבים במדבר באילת בישראמן

איך בוחרים אופניים לישראמן

אופני כביש או נג”ש – יתרונות אל מול חסרונות
אווירודינמיות אל מול נוחות והתאמה בעליות: בבחירת אופניים לישראמן, ההתלבטות העיקרית עבור הרוכבים היא האם לרכוב על אופני נגד שעון (נג”ש) או אופני כביש. במאמר מוסגר יצוין כי קיימת גם חשיבות בנושא בחירת סוג הגלגלים ולכך נתייחס בנפרד בכתבה נוספת בסדרה. במסלול מישורי יותר בדרך כלל לא קיימת ההתלבטות ורוב הרוכבים ייבחרו אופני נג”ש על מנת למקסם את התוצאות שלהם. מאחר ומסלול הישראמן משופע בעליות, קיימת התלבטות האם היתרון באווירודינמיות של אופני נג”ש, משתלם לעומת יתרון הנוחות והגיאומטריה של אופני כביש, המתאימה יותר לרכיבה בטיפוס.

להמשך קריאה בטור של תום מרמרלי בשוונג

גל תיכון רוכב

התנהלות נכונה בתחרות הישראמן

ניהול נכון משמע הוצאה לפועל מדויקת של תוכנית התחרות, והגעה לתוצאה הרצויה. תוצאה סופית זה משהו שקשה לבנות עליו או לתכנן אותו, במיוחד בישראמן, בגלל תנאי מזג אוויר משתנים. ביום נתון עשוי ספורטאי עם אותה יכולת לעשות תוצאה בהפרש של חצי שעה רק בענף הרכיבה בגלל תנאי רוחות כאלה או אחרים, ולכן תכנון התחרות חייב להסתמך על פרמטרים שלא מושפעים מתנאי השטח. כמובן שבניהול תחרות יש לדבר גם על נושא התזונה, ביגוד, ציוד ועוד, אבל כאן נתמקד בעצימות.

להמשך קריאה בטור של תום מרמרלי בשוונג

ההתמודדות המנטאלית בישראמן

אני מאמין שלכל ספורטאי יש את היכולת לחפור מנטלית. אני מאמין שכל משתתף בתחרות הישראמן יכול להוציא מעצמו יותר, עם תכנון רגעי המשבר המנטליים הצפויים לו. רוב הספורטאים שאני מדבר איתם לקראת התחרות, מדברים בביטחון רב על קצבי התחרות שהם מתכננים, אך בפועל מניסיוני, הרוב המוחלט של הספורטאים מעריכים את היכולת שלהם ביתר, שזהו סינדרום ידוע של ספורטאי סבולת, הן ברכיבה והן בריצה.

להמשך קריאה בטור של תום מרמרלי בשוונג

גל תיכון רוכב

שאלות נפוצות

בגלל שתחרות הישראמן קשה יותר מתחרויות איש ברזל או חצי איש ברזל אחרות, הזמנים בה מן הסתם איטיים יותר.

זמן טוב עבור חובבים בישראמן הוא מתחת לשש שעות לגברים ומתחת ל-6:45 לנשים. שיא המסלול הוא 4:19

במסלול החצי יש כ-1700 מטר גובה מצטבר ובמקצה המלא כ-2800 מטר גובה מצטבר

טמפרטורת המים בישראמן היא בדרך כלל כ-21 מעלות שזו טמפרטורנה נהדרת. מומלצת חליפה משתי סיבות עיקריות: 

  1. הטמפרטורה בחוץ בדרך כלל נמוכה יותר ואז סובלים מקור בחוץ
  2. חליפת שחייה עוזרת לציפה ובסהכ ניתן לשחות מהר יותר ובפחות אנרגיה, וכן לעבוד פחות עם הרגליים ולשמור אותן להמשך.

כדאי תמיד להתלבש בהתאם למזג האוויר. היו שנים בישראמן עם טמפרטורה נמוכה מאוד וכאלה עם טמפרטורה סבירה לחלוטין ולכן אין דרך אחת להתלבש. מומלץ מאוד לקרוא על איך להתלבש בחורף

רוצה לקבל ממני טיפים למייל?

אני לא מתכוון לשלוח לך ספאם.

כל מה שצריך לדעת
כדי להמשיך להשתפר

ריצה · רכיבה · דואתלון · איש ברזל · אולטראמן · אולטרא מרתון

למי מתאימה תוכנית אימון לריצה באינטרנט?
אימון נכון

למי מתאימה תוכנית אימון לריצה באינטרנט?

חכו רגע, לאן אתם רצים? גם אם עד כה לא מצאתם את פורמט האימונים האידיאלי בעבורכם – בגלל אילוצי לוחות זמנים ועד עלויות גבוהות, אין זה אומר שאתם צריכים לוותר

אימון נכון

אימון לריצת חצי מרתון – למקומות, היכון, צאו!

בעוד חבריכם מתגאים על שהם סיימו בהצלחה ריצה של עשרה קילומטרים, אתם מכוונים לקצת יותר – ריצת חצי מרתון! היערכות עצמאית שלכם – מנטלית ופיסית, לריצת חצי המרתון, אפשרית. עם

תום מרמרלי בתהליך השיקום של 9 חודשים לאולטראמן
תחרויות, ציוד ותזונה

אולטרה מה? אולטראמן. התחרות הקשה בישראל

אולטראמן – תחרות המשלבת שחייה, רכיבה וריצה בשלושה ימים 10 ק”מ שחייה, 420 ק”מ רכיבה על אופניים, 84.4 ק”מ ריצה. שלושה ימים. צא! אתם בטח שואלים מה חשבתי לעצמי כשנרשמתי

גלילה למעלה

רוצה להימנע מפציעות בריצה?
לשפר את היעילות?
לדעת אילו אימוני כוח יצליחו באמת לקדם אותך?