בחירת תכנית אימון - עשו את זה נכון | תוכנית אימון למתחילים, מתקדמים מנוסים מאוד

איך בוחרים תוכנית אימון

מערכת ההדרכה של אימון אישי מקוון

במאגר קיימות מאות תכניות המתאימות לדרישות השונות והרחבות של ספורטאי הסיבולת: רכיבה, ריצה, טריאתלון ודואתלון. בעת בחירת תכנית אימון חשוב להתייחס למאפיינים השונים בצורה כנה ואמיתית על מנת להשיג את המיטב מתכנית האימון האיכותית שרכשתם, התאמת תכנית אימונים בצורה נכונה מסתמכת על הרמה הנוכחית של המתאמן ולא על הרמה בה הוא רוצה להיות בסיום השימוש בתכנית.

תחרות היעד

זו הנקודה הראשונה להתחיל ממנה. אם אתם מתאמנים לתחרות מרתון חשוב כמובן ראשית לבחור תכנית המיועדת להשלמת ריצת מרתון ולה מאפיינים ייחודיים כדי לעמוד בדרישות הפיזיולוגיות של ריצת מרתון. אם תחרות היעד שלכם היא טריאתלון למרחק ספרינט, חשוב לבחור את אחת מתכניות הספרינט ולא לבחור תכנית למרחק ארוך יותר בה הדרישות הפיזיולוגיות שונות והדגשים שונים.

רמת התכנית

מתחילים, מתקדמים, מנוסים מאוד. כל אחת מתכניות האימון שלנו מסווגת לאחת משלושת הרמות האלה ושונה ברמת העומס השבועי והכללי, תדירות האימונים, הדגשים המקצועיים וההדרכות המתודולוגיות המלוות את התכנית. בעת בחירת תכנית אימון חשוב לבחור רמה שמתאימה ליכולת הנוכחית שלכם בצורה המיטבית. למשל, אם אתם מתחרים בפעם הראשונה בטריאתלון למרחק חצי איש ברזל ועוד היום השתתפתם רק בטריאתלונים למרחק אולימפי, מומלץ לרוב לבחור ברמת מתחילים. אם השתתפתם מספר פעמים בטריאתלון אולימפי ויש לכם רקע תחרותי איכותי, ייתכן ואפשר לבחור בתכנית לרמת מתקדמים, בהתאם לעומס אליו אתם רגילים.

מספר השעות השבועיות

לכל תכנית יש מספר שעות שבועיות שונה כאשר בדרך כלל כלל שרמת התכנית גבוהה יותר כך מספר השעות השבועיות רב יותר. כאשר מתלבטים באיזו תכנית לבחור, חשוב להתייחס למספר השעות השבועיות הממוצע בתכנית ולבחור תכנית ריאלית אותה ניתן יהיה לבצע בהתאם ללוח הזמנים האישי שלך והעומס בחיים.

אורך התכנית

באימון אישי מקוון אנו מאמינים שלכל ספורטאי יש את היכולת להתחייב ולעמוד באורך שונה של תכנית בין אם בגלל שתחרות היעד קרובה \ רחוקה מדי ובין אם כי יש עומס כזה או אחר בחיים האישיים שלך. בעת בחירת התכנית ההמלצה שלנו היא תמיד לבחור את התכנית הארוכה ביותר, כאשר תחרות היעד מסתיימת בסוף התכנית. ככל שההכנה תהיה ארוכה יותר, כך ניתן יהיה להתקדם בצורה הדרגתית ומתונה יותר ולהגיע ליעד מוכנים יותר עם סיכוי גבוה יותר להגיע למטרה. התכנית שלנו נעות בין 4 שבועות במקרים מסוימים עד כמעט שנה שלמה.

תצוגה מקדימה

לכל תכנית יש תצוגה מקדימה הנותנת ראייה רחבה על אופי התכנית והעומס שלה. חשוב לעבור על התצוגה המקדימה ותיאור התכנית ולנסות לענות על שתי שאלות חשובות: 1. האם אני מסוגל להכניס את התכנית לשגרת החיים שלי. 2. האם אני כרגע ברמת כושר מספקת על מנת להתחיל ולעמות בתכנית הזו עד סופה.

עדיין לא בטוח? צור קשר עם צוות האימון הטוב בישראל

רמת תכנית האימון

שלוש רמות: מתחילים, מתקדמים, מנוסים מאוד כל אחת מתוכניות האימון אותן אני כותב, מתחילה בחשיבה על הספורטאי בקצה שצריך להשתמש בה ולכן בחרתי להבדיל בין

קרא עוד »

תוכנית אימון לאיש ברזל

אימון לאיש ברזל תוכנית אימון ומענה אישי ב-99 ש”ח לחודש​ בחר תוכנית טיפים לאיש ברזל כל האימונים מובנים ונטענים ל- ZWIFT, wahoo EL, GARMIN ועוד

קרא עוד »

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה