תקופת ההכנה | Private Coaching Online | אימון אישי מקוון

תקופת ההכנה

תקופת ההכנה, מתי ולמה?

תקופת ההכנה יכולה להימשך שבועות רבים כאשר לאחריה תגיע תקופת הבסיס. בראייה רחבה בתקופת ההכנה נתמקד בכל האלמנטים הטכנים שבחרנו לשפר מהעונה שעברה אך מהצד השני לא נעמיס בצורה משמעותית שתדרוש מנוחה משמעותית לאחריה מאחר ואחרי תקופת ההכנה תגיע תקופת הבסיס עם העלייה בעומסים הכלליים ויכולת התאוששות גבוהה. תקופת ההכנה היא מעין עונת מעבר וחשוב מאוד לא להיות מאוד מתוחים ומאוד עקביים בביצוע התכנית, אני מאמין שלכל ספורטאי יש גבול לכמות השבועות הרצופים בהם הוא יכול להיות בפוקוס ולחשוב רק על התחרות ואיך לעקוב בצורה מושלמת אחר התכנית, מה שדורש יכולות מנטאליות והקרבות רבות במהלך השנה. המטרה המרכזית של התקופה הזאת היא לשמור על יכולות כלליות ואורח חיים פעיל, על מנת להכין את הגוף לעומסים הבאים ולשמור על משקל תקין. הטיפ הכי חשוב לתקופה הזו הוא שצריך להינות מהספורט וממה שאנחנו עושים בתקופה זו מאחר ובשבועות האחרונים לקראת התחרות פעמים רבות ספורטאים קורסים תחת העומס ומאבדים מוטיבציה חשובה.

טכניקה ספציפית לענף

לכל ענף סיבולת יש אלמנטים טכניים ספציפיים עבורו והזמן הטוב ביותר לעבוד על טכניקה ענפית ספציפית הוא בתקופת ההכנה. בתקופת ההכנה העומס נמוך ושינויים טכניים ניתן לבצע אך ורק בעומס נמוך מאחר והם דורשים ריכוז גבוה ורמת התאוששות גבוהה. חלק ניכר מהשבוע צריך להיות מושקע בשאלה איך אני מתקדם ברמה הטכנית בענף\ענפים אליהם אני מתכונן, בשחייה זה יכול להיות שיפור אלמנט מסויים בגריפה שיוביל לגריפה איכותית ויעילה יותר, ברכיבה זה יכול להיות שיפור תנוחת הרכיבה על מנת לקבל תנוחה אווירודינמית יותר ובריצה זה יכול להיות עבודה על כח ספציפי לעמידה בעומסים של התכנית.

אימונים קלים ובענפים נוספים

במהלך תקופה זו אין אימונים קשים! כלומר לא ייתכן מצב בו אתם מסיימים אימון ומרגישים שהיה אימון קשה. כל האימונים, החל מהקצרים ועד הארוכים יותר צריכים להיות קלים יחסית, פיזית ומנטאלית. יש חשיבות גדולה בביצוע אימונים קלים ושמירה על מתח אימונים נמוך על מנת להגיע לתקופת הבסיס ולא להתחיל מאפס. מומלץ בתקופה זו לשלב ענפי ספורט נוספים שיעזרו לשמור על שגרה כיפית ויחזקו את הגוף בכיוונים חדשים ושונים שלא נצליח להכניס במהלך תקופת ההכנה הספציפית שתתחיל בשלב הבסיס. למעשה תקופת ההכנה היא התקופה הכי פחות ספציפית מבין כל התקופות וגיוון הוא מפתח להצלחה בתחרות.

מאמרים נוספים בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה

רוצה להימנע מפציעות בריצה?
לשפר את היעילות?
לדעת אילו אימוני כוח יצליחו באמת לקדם אותך?