מבדק שחייה לקביעת עצימויות | Private Coaching Online | טווחי אימון בשחייה

מבדק כושר בשחייה

מבדק שחיה להערכת היכולת וקביעת טווחי האימון

את מבדק הכושר לשחייה ניתן למצוא במהלך התכנית במספר מופעים, כאשר מטרתו המרכזית היא קביעת קצבי האימון המדוייקים לשחייה, האקטואליים ליכולת הנוכחית של הספורטאי. מומלץ לבצע את מבדק שחייה בבריכה אליה נחזור לבצע את מירב האימונים, כדי לקבל תוצאה עקבית. לעתים בריכות שונות יניבו תוצאות שונות בגלל משתנים כמו מליחות המים ואורך הבריכה. כמו לכל המבדקים, מומלץ להגיע לאחר תקופת הכנה ובמצב מאושש כדי שהתוצאה תשקף את היכולת הנוכחית.

מהלך המבדק

מבדק שחייה בבריכה כולל חימום ייעודי ארוך יחסית, כפי שמופיע בתכנית האימון. לאחר החימום, נבצע שחייה ל-1000 מטרים ללא הפסקות בקצב הגבוה ביותר האפשרי. את התוצאה נשמור וכן את קצב השחייה הממוצע למאה מטר, אותו נגדיר כקצב הסף. בקצב הסף נשתמש על מנת להגדיר את עצימויות השחייה לאימונים הבאים.

טיפים לטסט איכותי

  1. חשוב להגיע עם מוטיבציה לתת את הכל ולא לעצור בשום מצב באמצע הטסט, גם אם נראה לנו שהתוצאה לא תשקף את היכולת. אם אתם מרגישים עייפים וחסרי מוטיבציה, עדיף לדחות את הטסט לאימון הבא.
  2. אם זה לא הפעם הראשונה שאתם מבצעים מבדק שחייה, כדאי להגיע עם יעד קצב ברור.
  3. חלוקת קצב אחידה היא מפתח לתוצאה איכותית. בכל ענפי הסיבולת, חלוקת קצב \ כח אחידה תניב בסופו של דבר מיצוי גבוה יותר של הפוטנציאל ותוצאה טובה יותר.
  4. מבחינת תחושת מאמץ, השליש הראשון של המבדק צריך להרגיש קל, השני בינוני והאחרון קשה.י

מאמרים נוספים בנושא

1 מחשבה על “מבדק כושר בשחייה”

  1. פינגבאק: איך קוראים אימון שחייה | Online Private Coaching | אימון אישי מקוון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה

רוצה להימנע מפציעות בריצה?
לשפר את היעילות?
לדעת אילו אימוני כוח יצליחו באמת לקדם אותך?